Перейти до основного вмісту

Розробки виховних заходів


Козацькі забави " Козацькому роду нема переводу"
( присвячені дню Збройних сил України)

1 ведуча Добрий день, шановні  гості,  вчителі, батьки,  учні  і  любі  наші, найкращі чоловіки  і  хлопці!

2-а  ведуча: Сьогодні ми зібрались у цій залі, щоб привітати наших лицарів і захисників зі святом - Днем Збройних Сил України.

Вкраїнська армія справляє нині свято,
Ми віддамо належне даті цій.
Тож вас, чоловіки, дозвольте привітати,
Хоч ви й не всі служили в ній.

День чудовий – 6 грудня
Це є свято серед буднів,
Зрозуміло тут без слів:
Це є День Чоловіків.

Отож  здоров’я  вам  бажає  щиро,
І стійкості
 в скрутну годину,
Наснаги, щастя, радості і миру
Слабка жіноча половина.

 1991 року 6 грудня Верховна рада прийняла постанову про створення Збройних Сил і тому саме цей день вважається святом – Днем Збройних Сил України.
       Збройні Сили  є необхідним атрибутом Держави і  виконують її найголовнішу захисну функцію. Адже розквіт України  можливий лише за умови гарантування її державного суверенітету, політичної незалежності,збереження територіальної цілісності та недоторканості кордонів.
       І саме гарантом національної безпеки України виступають боєздатні збройні сили..
    А першими захисниками нашої неньки України були козаки.
Споконвіку сила козака була в пошані в українських людей. Іноземців завжди вражала їх могутність.
Козаки не тільки перемагали ворогів, а ще й просто забавляли своєю силою. Вони добре плавали, піднімали важкі предмети, були добрими борцями, вправно їздили на конях, володіли списом та шаблею.
Козаки були не тільки сміливими, а й розумними, дотепними, вміли жартувати, добре співали та танцювали.
На сьогоднішньому святі доводити що вони є нащадками справжніх козаків будуть наймолодші учні школи, наші  першокласні козачата.
                                    Сьогодні свято ,конкурс нині,
                                   Сьогодні все козацтво тут.
                                    Хай в цьому залі радість лине,
                                    Козацькі ігри всіх нас ждуть.
                                    Гей, поплещемо завзято,
                                    Хай виходять козачата!
(Звучить козацький марш. Під цю музику до спортивної зали заходять дві команди)

1. Ми є діти українські,
  Хлопці і дівчата –
  Рідний край наш – Україна, -
  Щедра і багата

  2. Рідне небо, сонце ясне,
  Місяць, зорі срібні,
  Рідний нарід – українці,
  Всі до нас подібні.

  3. Все, що рідне – хай нам буде
  Найдорожче і святе!
  Рідна віра, рідна мова,
  Рідний край наш над усе.

  4. Ми є діти українські,
  Український славний рід.
  Дбаймо, щоб про нас маленьких
  Добра слава йшла у світ.

  5. Бо козацького ми роду,
  Славних предків діти,
  І у школі всі вчимося
  Рідний край любити.

6. Ми любимо сонце і квіти,
І сонце нам шле свій привіт,
Ми роду козацького діти.
землі української цвіт.

7. В яку б не пішли ми дорогу,-
Ти, пісне, над нами злітай!
крокуючи гордо і в ногу,
Ми славимо рідний наш край.

Пісня « Ми веселі і завзяті діти України»

Козаки! Хто ж це такі?
Ви нас запитаєте.
Відповідь ви у віршах
на це питання маєте
К
Козак — герой народу України.
Козакувати — справа не проста.
Коли державу відбудуєм незалежну,
Красою слава запалає золота.

О
Острів Хортиця —республіка козацька.
Ось де слава розквітала буйноцвіттям!
Ой, як боронили наші предки  хвацько
Острів, Україну, наше довголіття!
З
Запорожець завше знає,
Звідки ворог зазіхає.
Зможуть легко перемогти
Запорожці-козаки.
А
А це слово всі прочитайте.
А потім славу козацьку згадайте.
Аби не забути історію роду,
Аби бути гідними дітьми народу

К
Козаки — це вільні люди!
Козаки — безстрашні люди!
Козаки — борці за волю,
За народу щасливу долю!      

Ведуча:  Усі козачата жити чесно будуть
        І правил козацьких не забудуть!
        Які козачата знають правила?

Козача 1: Козак – чесна, смілива людина,
        Найдорожча йому – Україна!
         Козак – слабкому захисник,
         Цінити побратимство звик!
Козача 2: Козак вкраїнську любить мову,
                 Своє завжди тримає слово!
Козача 3: Козак – це вільна  є людина,
                 І ненька в нього – Україна!
Козача 4: Козак – безстрашний захисник,
                 Боротися за правду звик!
Усі:          Щоб козацькому роду не було переводу,
                Присягаємо  на вірність Україні й народу!

1. Присягаєм – край наш рідний
Над усе любити.
Рідний нарід шанувати
І для нього жити.

2. Присягаєм - рідну мову
Завжди визнавати.
По-вкраїнськи говорити,
Молитись, співати.

3. Як ріка не піде вгору,
Як сонце не згасне –
Так ми того не забудем,
Що рідне, що власне.

4. Нас ніколи враг проклятий
Зломити не зможе.
І дотримати присяги
Поможи нам Боже.

Отож, склавши присягу на вірність Україні  вас усіх поправу можна вважати справжніми козаками.
              1 Ведуча   Засвистали козаченьки.
                   Музики заграли!
                   Ми запрошуємо вас
                   почати забави.
2 Ведучий:    Хай гумор хороший
                       У цім залі лунає,
                        І сміх щиросердний
                        Усіх нас єднає.
1 Ведучий: Удачі вам бажаю:
                     «Ні пуху, ні пера».
                     Нехай уже почнеться
                     Спортивна наша гра.
Отож, запрошуємо наші команди на стартову позицію. Козаки рівняйсь, струнко, праворуч.З піснею кроком руш!
Пісня» Марширують козаченьки»
В сьогоднішніх змаганнях беруть участь 2 команди « Козачата» і « Соколята».
Просимо команди представитись.( командири представляють свої команди і говорять девіз)
Команда «Козачата»
Ми прийшли сюди сьогодні,
щоб вести запеклий бій.
Тільки ні, не кулаками
а в запеклій дружній грі.
Девіз.
Нехай знає рідна мати-
вільна Україна
Козаки ми ще маленькі.
Проте гідна зміна.

Команда « Соколята»
Для боротьби ми не збирали
Ані рушниць, ані гармат.
Здоров’я повен міх набрали
Вистачить для всіх команд
Девіз:
Наш приятель- сміливий вітер,
Відвага-це наш заповіт.
Ми роду козацького діти,
Землі української цвіт!
2 Ведучий:
А визначати переможців
Буде в нас журі поважне.
Воно, ми знаємо точно,
Обєктивне і уважне.
(Представлення журі)
_______________________________________________________________________
ХІД ЗМАГАНЬ

І.Осідлай цього коня
     А де ви бачили, щоб козаки та пішки ходили?
Недаремно про них пісні співають:

 А козаки їхали на конях
А серце їхнє билося на сполох
І як на це не подивись
А без коня не обійтись
ІІ. Передай послання( Всім відома картина» Як козаки пишуть листа турецькому султанові.А наші козачата передаватимуть листа Путіну
ІІІ.«На волю».
Змагання на витривалість.
Бувало, що козаки потрапляли у полон до ворога. Але вони вміли непомітно, долаючи перешкоди, втек­ти на волю.
  1)Стрибки в мішках.
  2) «Тунель» (гравець повинен пролізти через довгий мішок).
ІV. Надання мед допомоги.( обмотати голову бинтом )
V. Змагання для  мам «Велике прання»
VІ. Малюємо козака
VII. . Переправа.
VIIІ « Хто я»
ІХ « Наосліп»( Відомо що козаки дуже добре вміли орієнтуватись у просторі, навіть із заплющеними очима.)
Х. Змагання для батьків ( піднімання гирі)
ХІ «Двобій» між отаманами
Підведення підсумків змагань
Ведучий. Любімо Україну, шануймо її народ і себе. Хай кожен із вас добрими ділами
стверджує: що  Козацькому року нема переводу.
Як вогонь безсмертний у віках не згас, так козацька слава не погасне в нас
Бо ж нашому роду нема переводу,
Хай пісня єднає коріння святі.
Дай Боже, нам віру і братню згоду,
На довгі роки , на вічні віки!

Пісня « Козачата»




У  країну права  разом з казковими героями


Ведуча 1.  Сьогодні в  усьому світі відзначають Міжнародний день захисту прав людини. Ця дата була впроваджена Генеральною Асамблеєю ООН в 1950 році на честь прийняття 10 грудня 1948 року Загальної декларації з прав людини. Декларація стала першим світовим документом, що сформулював положення про права людини. цей документ проголосив, що всі жителі планети однаково рівні перед законом, не дивлячись на колір шкіри або стать, релігійні та політичні переконання; і мають однакові права. Право на життя, медичну допомогу, освіту, право на честь і гідність, і , звичайно ж, право бути щасливими.
Ведуча 2  У кожній державі є один найголовніший закон – Конституція. Конституція – Основний Закон будь- якої держави. У ній записані усі правила, за якими повинні жити люди цієї країни. і правила ці ні в якому разі не можна порушувати! За допомогою Конституції держава піклується про своїх громадян. Ось чому кожен народ хоче мати хорошу Конституцію своєї держави, розуміти її, виконувати і боронити.
Ведуча 3. Але в усіх малих громадян є ще й своя Конституція. Найдосконалішим міжнародним документом , що захищає права дітей, є Конвенція про права дитини. Конвенція має 54 статті, написаних на 6 мовах. У цьому документі визначенні права і обов’язки кожної дитини.
( Виходять Декларація і Конвенція )
Ми – дві різні сестри. Ми проживаємо на цьому острові . Запам’ятайте наші імена: Декларація прав дитини та Конвенція про права дитини.
Декларація:
Я- Декларація прав дитини. Народилася 1959 року
покликана захищати кожного з вас.
І ви навік запам’ятайте
Із Декларації слова.
Всі діти вільні і всі рівні,
І треба всім вам дружно жити
Тож ви ще змалечку учіться
Всіх поважати і любить.
Ви кожен день ідіть до школи
Ви кожен день ідіть до школи
Бо право вам таке дано.
Конвенція:
Я – Конвенція – це просто
Оголошення всіх прав,
Є права й в дітей, звичайно,
Треба, щоб усяк їх знав.
Знайте що усі ви рівні
Від народження в правах
І людина – змалку  вільна,
Наче в небі синій птах…
Знайте ж , змалечку, всіх діток
Треба вчить, оберігать,
І ніхто в усьому світі
Їх не сміє ображать.


Ведуча 3  Отож, запрошуємо вас у світ права , разом із казковими героями.
Звучить музика на сцені з’являється Буратіно
Буратіно. Добрий день! Я прийшов сьогодні, друзі, до вас за порадою. У мене є бегато цікавих речей, а от як ними користуватись, я не знаю.
Я маю чарівний Золотий ключик та чудову книжку, а от прочитати не можу. Треба знайти мою розумницю Мальвіну і вона допоможе мені у цій складній справі.
Мальвіна. Добрий день, Буратіно! Яка у тебе чудова книжка. Ти вже прочитав її?
Буратіно (засмучено). Ні, адже я не вмію читати.
Мальвіна. Який сором, Буратіно. Кожна дитина обов’язково повинна ходити до школи і навчатись. Обов’язково!!! Тоді ти зможеш прочитати у своїй книзі: „Ніхто не має права кривдити іншу людину, зневажати її та жорстоко карати. Кожна дитина має невід’ємне право на життя”.
Буратіно. А як жорстоко поводиться із своїми ляльками  Карабас-Барабас. Він їх б’є батогом, зневажливо ставиться до них. А як жорстоко він поводиться зі мною, ще б трішки і він спалив би мене. Потрібно обов’язково розповісти про це друзям з лялькового театру.
Мальвіна. Зачекайте мене тут, я покличу Артемона і відправимось в путь. (Мальвіна виходить. З’являється Кіт Базіліо та Лисиця Аліса).
Кіт та Лисиця. Розумненький Буратіно, ходімо з нами в країну Дурнів. Ми дамо тобі цукерку.
Ведуча. Малята, а чи можна Буратіно без дозволу батьків йти з незнайомими?
Діти. Ні, це небезпечно.
Буратіно. Я не хочу з вами йти. Я піду з Мальвіною та Артемоном до своїх друзів.
Лисиця та Кіт (сердито). Ти не хочеш з нами йти?
Лисиця. Базіліо, діставай свій мішечок, ми його викрадемо. (В сторону). І ніколи не побачиш своїх друзів та свого татуся. (Дістають мішок і починають заштовхувати його туди).
Мальвіна. Стійте! Ви порушуєте закон. Послухайте, що написано в цій чудовій книжці (гортає): „Ніхто не має права розлучати дитину зі своєю родиною”.
Кіт і Лисиця. Звідки нам це знати? Ми не ходили до школи. Візьміть нас до своєї країни, ми теж хочемо ходити до школи, а потім отримати роботу і більше не злидарювати.
(Всі вирушають в дорогу. Через деякий час з’являються собаки-поліцейські. Починають всіх доганяти, ляльки тікають).
Мальвіна. Цікаво, що написано в цій книзі, Буратіно (гортає книжку. Собаки їх наздоганяють).
Поліцейські. Стійте, руки вгору! Вас заарештовано. Забирайте їх до в’язниці.
Буратіно (до дітей). Діти, що нам робити? Як страшно, я боюсь.
Мальвіна. Ось знайшла! Ми вас не боїмось. Читайте, що написано в цій книзі: „Ніхто не має права посадити людину до в’язниці, якщо вона не винна. Кожен має право на справедливий суд, а тим більше дитина, яку взагалі не можна тримати під вартою”.
Поліцейські. Ми цього не знали.! Ну добре, йдіть собі.
(Герої вирушають в путь, співають пісню друзів з мультфільму „Бременські музиканти”).
Пісня.
Кращого нема нічого в світі,
Як по світу з друзями бродити!
Тим, хто дружить, не страшні тривоги, -
Дорогі нам будь-які дороги!
Ми своє завдання не забудем –
Сміх і радість ми приносим людям!
Ні палаци, ні скарби ніколи
Замінити нам не зможуть волі!
Килими для нас – квітучі трави,
Стіни наші – сосни величаві.
Дах над нами – небо неозоре,
Наше щастя – жити на просторі.
(Лисиця та Кіт кульгають, Кіт тримає лапу біля зубів, стогнуть, плачуть).
Буратіно. Що трапилось? Ви захворіли?
Лисиця і Кіт. Болить хвіст, нога. Болять зуби.
Мальвіна (відкриває книгу). В нашій книзі записано: „Кожна людина має право на медичну допомогу”.
А ось наш лікар Айболить. (Лікар перемотує Лисиці хвіст та ногу, допомагає Котику. Пригощає всіх вітамінами. Звірята веселішають. Вони звертаються до ведучої).
Кіт і Лисиця. А чи можна ми пограємось із малятами?
Мальвіна. Звичайно можна, тому що „Кожна дитина має право на відпочинок”.
Проводять гру з дітьми „Вірно-не вірно” (плескаємо-тупаємо).
  • Кожна людина має своє ім’я.
  • Можна заарештувати дитину.
  • Не можна відвідувати лікаря.
  • Не можна ходити до школи.
  • Можна забрати дитину від родини.
  • Можна відпочивати.
  • Можна примушувати дитину тяжко працювати.
Мальвіна. Молодці. Добре засвоїли правила.
Буратіно. Ось ми і потрапили до міста, де всі знають і охороняють права дитини.
Мальвіна. Буратіно, права дитини
Ти маєш вивчити сумлінно.
Це так потрібно, так важливо.
Напевне знати в наші дні,
Коли з тобою справедливо
Вчиняють, а коли і ні.
Так починай, завчи на пам’ять.
Закони всі потрібно знать!
Будь добрим сином,
Поганим вчинком не зганьби
Ти роду власного ніколи.
Люби свою сім’ю і школу.
Свою Україну люби.
Буратіно. Дякую тобі, Мальвіно, за пораду, за допомогу. Ми з дітками обов’язково перечитаємо всю книгу та запам’ятаємо свої права.


Учениця. Життя інколи подає нам такі уроки, що ми волею-неволею починаємо відстоювати свої права, без яких ми – ніхто. Тому важливо сьогодні знати кожному хоча б ази правової абетки для захисту своїх прав. Кожна дитина права мусить знати!
А зараз ще одні казкові герої хочуть ознайомии вас із правами дітей . Отже, зустрічайте!


Звучить музика. Співаючи пісню на сцену виходить кіт Матроскін
Пісня:
Як змінилося наше життя, все цікавим й яскравим стало,
Ноутбук, телефон і айфон, як вони вже мене дістали,
Хочу жити спокійно й тихо я, вчити молодь, як в світі жити,
Бо професорські маю я знання, й можу я вас всього навчити.
Всі права про дітей розкажу, і навчу як у світі жити,
Кіт Матроскін мене так зовуть, і люблю я з дітьми дружити.
Як же добре, що всі сюди прийшли, я так радий усіх зустріти,
Про дитячі права розкажу, бо дитина це має знати!


Кіт.- Я кіт Матроскін, із Простоквашино, може чули про такого? Так, так, щось я так зголоднів… Ой, чую запах ковбаси, як смачно пахне!
Виходить хлопчик Федір з бутербродом в руках.
Кіт.- Не правильно ви, молодий чоловіче, бутерброд їсте.Ви   ковбасою доверху тримаєте,а потрібно донизу - так набагато смачніше!
Фед.- А звідки ви знаєте, що так смачніше?
Кіт.- Та я багато чого знаю… Вчився колись я добре…
Професором  був, а тепер на пенсії я, молодшим буду свої знання передавати. До речі, звуть мене Професор Кіт Матроскін , а тебе як звати?
Фед.- А мене  - дядько Федір!
Кіт.- Дядько Федір…..   Дивне у тебе якесь ім’я?
І чому дядько, ти ще ж маленький, щоб дядечком бути?
Фед.- Не  знаю, мене так і в школі і в дворі називають….  Та й я уже звик.
Кіт.- Як це звик?!  А ти що не  знаєш, що у ст.7 Конвенції ООН про права дитини вказано, що кожен має право на  своє ім’я та право на отримання громадянства. Діти, а у вас є свої імена?
Тоді на рахунок 1- називають свої імена
хлопчики, на рахунок 2- дівчатка, а на рахунок 3- усі разом.Отож - 1, 2, 3. Ось чуєш, дядько Федір, які красиві імена у дітей,  а у тебе не ім’я,  а  прізвисько виходить, а це не правильно!
Фед.- Ні, про Конвенцію ООН я ніколи не чув. Що це таке?
Кіт.- Конвенція ООН - це державний документ,угода між країнами, в якому в казано,що уряд кожної країни має дбати про права  дітей.
Фед.- А мені розкажете про всі ці права дитини?
Кіт.- Звичайно розкажу, та і нашим дітям теж слід знати свої права. Так, тоді бери ручку, зошит і записуй!Отож, відповідно до міжнародного законодавства…
Голос за сценою: "Ой-йо-йой!"
Кіт- Федір, а ну не перебивай мене!
Фед.- Це не я!!!
Кіт.- Тоді продовжимо. Отож, відповідно, до міжнародного законодавства…
На сцену вибігає під музику колобок, бігає по сцені і кричить:
Кол - Рятуйте, хто-небудь, допоможіть, аааа!
Кіт.- Так, ану тихіше, чого репетуєш, не бачиш, що в нас тут важлива справа! Ну хіба так можна працювати: ні спокою, ні тиші…І, взагалі, ти хто такий, і чого це ти так кричиш, що мої тендітні барабанні перетинки ледь не луснули?
Кол.- Я , я  Колобок. В кричу я тому, що мене з’їсти хотіли, от я й тікав!
Фед.- А від кого це ти тікав, і куди тікав?
Кол.- Та лисиця – Сестриця хотіла мною посмакувати.
Кіт.- А може ти бешкетував, та й тікав від неї, а нас ти обманюєш?
Кол.- Я чесно- пречесно нічого поганого не робив, просто ішов собі лісом, а вона мене хвать- і все. Я їй і пісеньку хотів заспівати, а вона все одно за своє: «З’їм та й з’їм»
Кіт.- Так, так. Виходить, що Лисиця порушує права Колобка на життя, а так робити не можна. А ви, діти, також запам’ятайте, що кожна дитина, має право на життя, і ніхто не має права його відібрати.
А щоб не трапилось біди, ви завжди повинні бути обачними, дотримуватись правил дорожнього руху,
не спілкуватись з незнайомими людьми, не гуляти без супроводу дорослих.
Фед.- Колобок, а що ж  ти тепер будеш робити?
Кол.- Додому я повернуся, до діда і баби, а то лихо самому по лісі блукати.  Дякую вам друзі ,що розповіли мені про мої права до побачення, покотився я далі! (Йде зі сцени)
Кіт.-Так, Федько, бачиш, що могло трапитись, якщо не слухатись рідних і тікати з дому.А ви, діти, також запам’ятайте,що життя - це дорогоцінний скарб, який потрібно берегти!
Фед.- Так, так, я усе запам’ятав!
Кіт.- Ти краще записуй,  а я потім усе перевірю! Отож, на чому я зупинився?
А згадав… відповідно, до міжнародного законодавства ...
Чути плач.
КіТ.- Ну, що знов у трапилося? Що за дивні звуки?
Фед.- Здається хтось плаче, але  хто?
Кіт.- А ну, підемо подивимось.
( Ідуть за куліси а на сцену, співаючи пісню 
виходить дівчинка  з казки  «Дванадцять місяців» )
Як же холодно у лісі, сумно страшно тут одній,
Але виконати мушу, те, що мачуха велить,
Все життя своє працюю, шию, мию і печу,
Чиню одяг, прибираю, все що скажуть я роблю.
Таке життя моє важке, та я не скаржуся нікому і ніде,
Роблю що скажуть і виконую усе,
Таке життя моє важке.
Мачуха мене послала, щоб підсніжники знайти,
Ось і я шукаю квіти, щоб додому принести,
Я вже весь ліс обходила, квітів тут я не знайшла,
Без  підсніжників додому,не пустить мачуха моя.
(Виходять Кіт і Федір)
Кіт.-Так, так, і хто тут у нас плаче?
Дів.- Я, я,…плачу!
Фед.- Не плач дівчинко, краще розкажи, що з тобою трапилось!
Дів.- Мачуха мене послала за підсніжниками, і сказала,
що коли я їх не назбираю, то не пустить мене додому.
От і я блукаю по лісі, і не знаю, що ж мені робити!
Кіт.- Підсніжники, так, де ж зараз у цю пору підсніжникам взятися?!  
Може їй краще грибів назбирати?
Дів.- Ні, вона тоді зовсім мене вижене з дому!
Кіт.- Як це вижене, кожна дитина, відповідно до Конвенції ООН про права дитини, має право на захист  держави, від будь якого негативного ставлення
та захист від використання дитячої праці, яка може бути шкідливою для здоров’я, освіти чи розвитку.
Дів.- В нашій казці про Конвенцію ООН, ніхто не чув…
Фед.- І як же ми можемо їй допомогти?
Кіт.- Здається, я знаю. Вчора діти на уроці трудового навчання виготовили паперові підсніжники от їх ми і подаруємо дівчинці. (вручає дівчинці підсніжники)
Дів.- Ой, які гарні підсніжники!Я врятована!
Дякую вам діти, а тепер мушу бігти додому!
Кіт.- Але запам’ятай,  жодна дитина не повинна бути скривджена, чи зневажена;кожна дитина має право на достатній життєвий рівень,
Дів.- Спасибі  вам! До побачення!
Кіт.- Так, цікавий у нас день сьогодні виходить Федір, спочатку Колобок, потім ця дівчинка… Але ми відійшли від теми!
Фед.- Професоре Матроскін, а можна ми трохи відпочинемо, зробимо перерву,пограємося, порозважаємося?...  Адже кожна дитина, має право на відпочинок, дозвілля та гру!
Кіт.- Так, так, бачу Федю, ти гарний учень, й одразу все на льоту схоплюєш .Запам’ятайте: діти мають право відпочивати, займатися улюбленою справою, як це зараз там у вас називається «хоббі»,і захоплення можуть бути різними. Я, наприклад, хрестиком люблю вишивати.
Лунає голос за кулісами: " Один, два, три чотири,п’ять, я іду тебе шукати!"
 (Виходить дівчинка Маша)
Маш.- Ну, Мішка, тримайся…. Зараз я тебе знайду! Я іду, іду…знайшла, ой, це не Мішка.  А Мішки ви тут не бачили?
Кіт.- Мішки?!  Якого, такого Мішки?
Маш.-  Ну, Мішки…,  такого великого,  коричневого, мед він любить і спати взимку, я з ним в піжмурки граю, щоб мені веселіше було!
Фед.- Ти з ведмедем в піжмурки граєш? Ти ж маленька дівчинка?
Маш.- Так він добрий. Мені з ним, весело. Я постійно з ним граюся!
Фед. –Граєшся? 
Кіт.- А в школу ти ходиш?
Маша. – Ні, мені й  так весело, навіщо мені в школу?
Кіт.- Щоб вчитися! Так усі діти роблять: вчаться у школі.
Адже кожна дитина має право на освіту, та турботу з боку дорослих!
Фед.- То ти й рахувати не вмієш? ( Маша засмучується)
Кіт.- Зараз ми тебе навчимо, правда діти?
Ведуча Зараз ми проведемо з вами гру « Числа»
Отримуєте  числа і стаєте  в ряд по порядку зростання номерів. Перша цифра повинна розміщуватися з правого боку.  Приготувалися, почали!
(звучить мелодія)
Так, а давайте ж перевіримо, чи в правильному порядку склали  числа діти.
Усе правильно! Усі молодці, сідайте по місцях.
Кіт - Машенька, ти уважно дивилась .Всі цифри вивчила?
Маш.- Так, так, я  запам’ятала.  Я, навіть, можу сама порахувати - 1, 2, 3, 4…
Фед.- Так, все правильно, діти, бачите, як ви допомогли Маші числа запам’ятати!
Маш- Хоча чисел я не знала, але Мішка мені завжди багато казок читав, і я всі казки знаю!
Кіт.- Це добре, наші діти також казки  знають. Знаєте чи ні?
Зараз ми це перевіримо. Отож, зараз уважно послухайте уривки  із казок, і відгадайте про яку казку йде мова Отож слухайте:
1. На городі, що за черга
Дід і баба тут стоїть.
Тягнуть щось перед собою
І не витягнуть ніяк.
(Ріпка)
2. Ти впізнаєш вмить її
Одяг весь у попелі
Мачуха все лається
Сестри насміхаються.
(Попелюшка)
3. Маленьке, сіреньке,
Біди наробило:
Щось біле, кругленьке,
Хвостиком розбило.
Сумує і плаче бабуся,
Дідусь витирає сльозу,
А курочка кудкудаче:
«Я вам золоте знесу.»
(Курочка Ряба)
4.В’ється річка невеличка
Хлопчик у човні сидить.
З берега матуся кличе,
Щоб обідом пригостить.
І вгадать цього героя
Справа зовсім не складна.
Казка ця усім відома
 І про кого ж це вона?
( Про Івасика Телесика)
5.Хто кругленький і смачненький,
Із віконця скік та скік.
Втік від баби та від діда
До лисички на язик?
(Колобок)


Кіт.- Так. Діти – молодці. Мабуть, багато читають. І це правильно,адже кожна дитина має право на інформацію!
Маш.- А мені їх Мішка читає, бо у мене немає батьків!
Фед.- Нічого, не засмучуйся, адже Мішка піклується про тебе і любить тебе!
Кіт.- Так, кожна дитина має право на любов та піклування батьків, якщо їх немає, то це родичі, чи громадяни держави. Інтереси дітей, є першочерговими!
Маша пчихає.
Фед.- Ой, певне ти захворіла, і тобі потрібно лікуватися!
Кіт.- А  дитина має право на медичну допомогу.
Так, так! А ви  запам’ятайте:  діти - це маленькі люди,
які мають свої права та обов’язки! А обов’язки ваші такі:
поважати і любити своє оточення, поважати близьких і друзів,дотримуватись режиму харчування, сумлінно навчатись,дотримуватись правил моральної етики, не ображати і не принижувати оточуючих, з повагою ставитись до людей, які піклуються про тебе!
Фед.- Так,  професор Матроскін,  завдяки тобі, та казковим героям, я дізнався багато цікавого!
Музика, виходять усі герої
Кіт.- Тоді давайте, ще раз пригадаємо, які ж ми сьогодні права дитини розглянули.( казкові герої по черзі називають права)
Фед.- Кожна дитина має право на власне ім’я, право на життя;
Кол.-  має право на захист від насильства та експлуатації дитячої праці;
Дів.-  право на достойний життєвий рівень, право на любов і піклування батьків;
Фед.- право на відпочинок та дозвілля, право на освіту, право на інформацію; 
 Маш- право на медичну допомогу, корисне та якісне харчування,  допомогу і турботу з боку дорослих.
Кіт.- І не забувайте,що ви заслуговуєте на щасливе дитинство!!!  
 Пісня « Добрим будь»
Добрим будь
1. Дощ  умив усе довкола полив квіти голубі 
Не жалій добра ніколи  все повернеться тобі 
П- в: 
Добрим будь , добрим будь, 
Вирушай з добром у путь 
Добрим будь , добрим будь, 
Посміхнутись не забудь 
2. А веселка кольорова  засвітилась в небесах 
Не жалій добра ніколи  все повернеться в житті 
П- в: 
3. Не кажи лихого слова і слабкого захисти 
Не жалій добра ніколи все повернеться в житті 

 
Ведуча: Герої казок які завітали сьогодні до нас на свято розповіли нам про права дітей. А хто порушує ці права, той має відповідати по закону через суд.
   Ось і сьогодні ми побуваємо в залі суду, де буде розглядатись декілька судових справ з питань порушення прав дітей.


     . Судові справи.


   СПРАВА №1.  ПОЗИВАЧ:       Червона шапочка
                             ВІДПОВІДАЧ:  Вовк
  СПРАВУ ВЕДЕ СУДДЯ:           Хоружий Артем Миколайович.
(Діти – герої займають свої відповідні місця: 2 кафедри, стіл судді, деревяний молоток).   
    Червона шапочка.  Ваша честь! Ідучи  по дорозі через ліс до хворої бабусі, я зустріла Вовка. Він сказав, що він чуйний, добрий, що він теж хоче провідати хвору бабусю. Я йому повірила. Ми вирішили позмагатися: підемо різними дорогами, хто швидше прийде. А сам випередив мене, обманом забрався до хати, зїв бабусю, а потім і мене.
     Суддя.  Відповідач, що ви можете сказати про таку заяву. Це правда?
     Вовк.  Ваша честь!  Це правда! Але я був голодний, а я маю право на повноцінне харчування!
     Суддя.   Все зрозуміло! Навіть немає потреби йти в нарадчу кімнату! Оголошується рішення суду! (удар молотком) Ви, шановний, (до Вовка), порушили головне право дитини – право на життя!
   По – друге, ви незаконно ввірвалися в чужу оселю. Тому Ви вважаєтеся винним у злочині. Суд зобовязує Вас вивчити права дітей і рекомендує харчуватися виключно рослинною їжею. Рішення прийнято! (удар).
   (Виходить Червона Шапочка і Вовк, стають перед дітьми)
   Червона Шапочка.   В майбутньому, я не буду такою довірливою до незнайомих і не буду з ними навіть розмовляти!
  Вовк.  Буду виконувати рішення суду – буду вегетаріанцем!
 Ведуча. –Вовк порушив найголовніше право дитини на життя. Суд виніс йому справедливе рішення.  Та чи прислухається до цього рішення вовк? А Червона шапочка в майбутньому гадаю буде більш обачливою..


   СПРАВА №2.   ПОЗИВАЧ:         Герда
                              ВІДПОВІДАЧ:   Снігова  Королева
  СПРАВУ ВЕДЕ СУДДЯ:   ______________________________________________________           
    Герда.  Ваша честь! Снігова Королева викрала мого названого брата Кая, зачарувала його і залишила жити в своєму кришталевому палаці. Скільки сліз я пролила, всі навіть повірили, що Кая немає в живих, що, можливо, потонув у річці. Потім, шукаючи його, я подолала скільки перешкод.
   Снігова Королева. Я – Королева! І не маю відповідати  ні за що! І потім, він сам привязав свої санчата до моїх саней.
  Суддя.  Шановна! Хто б ви не були, ви маєте відповідати перед законом!   
  Снігова Королева.  Нічого поганого я не зробила! Хлопчику я хотіла лише добра! Я обіцяла йому увесь світ і пару ковзанів!
   Суддя.  Це лише Ваша думка. Але дитина має право на власну думку, а Ви його зачарували і позбавили   його прав!  У вас є ще щось у своє виправдання?
   Снігова Королева. Я не винна!
   Суддя.  Оголошується рішення суду! (удар). Відповідач порушила право дитини на захист від викрадення, позбавила права дитини на власну думку. Суд зобовязує Вас вивчити і знати права дітей. Рекомендує взяти собі на виховання і догляд дитину – сирітку і дбати про неї, адже таким діткам, що не мають батьків потрібна особлива увага! Але без всяких чарів, шановна! Рішення прийнято! (удар).
  (Виходять Герда і Снігова Королева з – за кафедри):
  Герда.  Будьте обережні з незнайомцями! Не впускайте в дім, коли немає вдома батьків, не сідайте в машину до незнайомих, не беріть від них гостинці, не гуляйте далеко від своєї домівки!
  Снігова Королева.  Я прислухаюсь до рішення суду і візьму собі на виховання дитину – сирітку.
     Ведуча -  Я думаю, що королева прислухається до рішення судді і візьме собі на виховання дитину – сирітку.


    СПРАВА №3.   ПОЗИВАЧ:        Буратіно.
                               ВІДПОВІДАЧ:  Карабас – Барабас.
    СПРАВУ ВЕДЕ СУДДЯ:           ___________________________
    Буратіно.  Ваша честь!  Я подаю позов на жорстокого Карабаса – Барабаса.
Він тримає у неволі малих акторів, живуть вони у тісній скрині, важко працюють на нього, а він ще й погрожує величезним малахаєм, бє, знущається привселюдно, залякує, що вбє!
    Суддя.  Досить! Відповідайте, Карабасе!
    Карабас – Барабас. Вони – моя власність, що схочу з ними, те й зроблю!   Я – їх господар! І маю на них право!
   Суддя.  Та багато прав на цих дітей Вами порушено!
   Карабас – Барабас.  У мене на них свої права!
   Суддя.  Досить! Оголошується рішення суду (удар). Всі держави, в тім числі і наша, забезпечують   захист дітей від завдання їм фізичної, моральної та психологічної шкоди, від жорстокого ставлення, експлуатації. Ви    грубо порушили ці права. Суд зобовязує Вас вивчити права дітей і ніколи не порушувати їх! Рекомендую розвивати талант, здібності Ваших акторів, вони мають на це право! Без грубощів, насильства, в рамках Конвенції ООН!
    (Виходять Буратіно і Карабас – Барабас).
    Буратіно.  Я задоволений, що прийнято міжнародну Конвенцію про права дитини, яка втихомирює ось таких Карабасів – Барабасів!
    Карабас – Барабас.  “Не кнутом, а пряником” – ось мій новий девіз роботи з малими акторами. А ще: “Дорогу – талантам”. Я їх виведу в люди! Вони мають на це право!
   Вч. -   Думаю, що Карабас – Барабас  перестане ображати своїх маленьких акторів, розвиватиме їх талант та здібності.
      СПРАВА №4.   ПОЗИВАЧ:        Попелюшка.                                   
                                 ВІДПОВІДАЧ:  Мачуха.
      СПРАВУ ВЕДЕ СУДДЯ:            ______________________________
     Попелюшка.  Ваша честь! Життя з моєю Мачухою та її двома доньками стало нестерпним. Вони мене ненавидять. Всю грязну роботу виконую я : і перу, і прибираю, в той час, коли сестри лише сплять та крутяться перед дзеркалом. Я вбрана в лахміття, а вони в гарних дорогих сукнях. Я сплю на горищі в соломі, а сестри  - в розкішних кімнатах, на пухових перинах.
   Суддя.  Відповідайте, відповідач, що Ви скажете на цю заяву?
   Мачуха.  Це моя сімя і я сама в ній розберусь!
   Суддя.  У Попелюшки є права і Ви їх порушуєте. За це Ви будете відповідати по закону! Відповідайте, чому Ви так поводитесь з Пасербницею?
   Мачуха.  Я ненавиджу її за красу! Поряд з нею мої  власні дочки здаються негарними!
  Суддя.  Суду все зрозуміло. Оголошується рішення суду (удар).
У Конвенції ООН про права дитини зазначено: діти мають рівні права, не повинні залучатись до важкої, непосильної праці, мають право на відпочинок, дитина не повинна бути скривджена. А головне – має право на любов та піклування! Ви порушили цілий ряд  прав Попелюшки і визнані винною. Суд зобовязує вас  вивчити права дитини.і радить не порушувати їх, інакше, з вами буде те, що з Мачухою із казки “12 місяців” – ви перетворитесь на собаку! Рішення прийнято!
   (Виходять Мачуха і Попелюшка).
   Попелюшка.  Дорогі друзі! Вивчайте і знайте свої права!
   Мачуха. Я не хочу перетворюватись на тварину, а тому більше ніколи  не буду ображати свою пасербницю Попелюшку!
Вч. -Звичайно мачуха більше ніколи не буде ображати Попелюшку, адже вона стане принцесою.


       СПРАВА №5.   ПОЗИВАЧ:        Цариця
                                 ВІДПОВІДАЧ:   Цар Салтан
      СПРАВУ ВЕДЕ СУДДЯ:            ____________________________________________
      Цариця.  Ваша честь!  Цар Салтан жорстоко повівся зі мною та з моїм новонародженим малям: посадили в бочку, засмолили, покотили і пустили в океан.
     Суддя.  Відповідач, що ви скажете на цю заяву?
     Цар.  Я в тій порі був на війні. І мені прийшли новини, що цариця народила не то дочку, не то сина, не то мишку, не то жабку, а якесь невідоме звірятко! Я спочатку розгнівався, але ж послав грамоту, щоб чекали мене для законного рішення! У мене є свідок!
    Суддя.  Позвіть свідка відповідача! (Заходить свідок) Назвіться, будь – ласка.
    Свідок.  Я – царський поштовий посланець. Я дійсно від Царя приніс грамоту, яку він каже. Але ж ткаля і повариха звеліли мене обібрати, напоїли і дали мені іншу грамоту, в якій велілося вкинути царицю з малям в море – океан.
    Суддя.  Знайдіть і приведіть сюди ткалю і повариху!  (заходять)
    Значить, це ви своїми незаконними діями, обманом лишили права немовляти на життя! Та де там, ви позбавили його усіх прав:
  • на життя;
  • на медичну допомогу;
  • на навчання;
  • на розвиток талантів;
  • на повноцінне харчування!
  Ви позбавили волі дитину! Оголошую рішення суду! (удар). Суд зобовязує вас обох вивчити права дітей і ніколи їх не порушувати! І радить вам не заздрити іншим людям, а щиро радіти за них.
     (Всі виходять).
    Цариця.  Я дуже рада, що наказ про загибель мене та моєї дитини подав не цар Салтан.
    Цар.  Я – голова всього царства, не можу позбавити дітей всіх прав!
    Ткаля.  Ми зрозуміли, що заздрість – погана риса!
    Повариха.  Ми дуже раді, що все склалося, як у казці і нас вибачили!
Вч. - Цілого ряду прав було порушено проти  дитини та її матері. Заздрість – це дуже погана риса і тому герої казки О. Пушкіна поплатилися за це. Думаю, що вони зрозуміли свої помилки і більше ніколи їх не повторять.


.Ведуча  - Ми розглянули кілька судових справ. Ви впевнились, що держава своїм законом – Конвенцією захищає права дітей. Давайте разом пригадаємо які ми з вами маємо права.


Учень.       Я маю право.
Я маю право жити на землі,
Творити, дихати, учитись.
Примножувать багатства всі її,
Своєю Україною гордитись.
Я маю право Україну восхвалять,
Боротися за неї, і за честь стоять.
Безкрайнії поля її любити,
І щовесни журавликів із вірою зустріти.
На золотаве сонце в небесах,
Що щедро Україну зігріває.
На соловейка спів в гаях,
                        І на любов батьків, безмежну і безкраю.
1.учень Я рівний у своїх правах з іншими дітьми, незалежно від походження, кольору шкіри, національності, статі, мови.
Хай різні в дітей і шкіра і  мова
Посмішка інша і різні думки,
право у них є усіх однакове
Бути потрібним  - не навпаки.
2 уч. Я маю право на ім’я.Ім’я має велике значення в житті кожного з нас, воно супроводить усіх , мов вірний друг
як маленьке немовля
У світ двері відчиня.
То дарують йому слово,
Слово це- його ім’я.
3уч.  Я маю право на інформацію. Я, як майбутній член дорослого суспільства, маю право на інформацію будь-якого виду, для формування особистої думки з певних питань.
Держава наша обіцяє
Книжок побільше випускати,
Щоб інформацію потрібну
Змогла дитина з них узяти.
4 учень. Я маю право на захист від викрадення та продажу.
Обов’язки держави полягають у тому, щоб докладати всіх зусиль для попередження викрадення дітей, торгівлі дітьми та їх контрабанди. Діти – це не товар, яким можна торгувати.
5 уч.
Я маю право на повноцінне харчування
Кожна дитина має право на рівень життя необхідний для її фізичного, розумового, духовного, соціального розвитку Батьки несуть відповідальність за забезпечення необхідного рівня життя дитини. Держава створює відповідні умови для реалізації цієї відповідальності.
6 уч.  Я не повинен залучатись до примусової праці.
Я маю право на захист у тому випадку, коли мені доручається робота, яка може нести загрозу моєму здоров’ю. Держава встановлює мінімальний вік для прийому на роботу і визначає вимоги до умов праці неповнолітніх.
В конвенції ми можемо прочитати,
що діти мають право працювати,
якщо для цього вік у них доречний
і у батьків немає заперечень
7 учень Особлива турбота дітям, що перебувають у конфлікті з законом, скоїли правопорушення
Якщо дитина скоїла помилку
І через це потрапила за ґрати.
увагу слід надати їй велику,
а не одразу за гріхи карати.
8 учень. Особлива турбота дітям – біженцям.
Діти які з вини дорослих, політиків чи через стихійне лихо( землетрус, повінь, радіоактивне ураження) стали біженцями, мають право на отримання міжнародної гуманітарної допомоги, яку надають міжнародні урядові організації, а також прості люди, яким не байдужа доля дітей, постраждалих від стихійного лиха и війни.
Не важливо де живе дитина,
Де її оселя чи країна,
Про її права держава має дбати
і від негараздів захищати.
9 учень Особлива увага дітям – інвалідам.
Нажаль, є багато у нашій країні
Дітей- інвалідів, яким треба дати
Найкращу турботу і посмішки щирі
Як інших дітей треба їх поважати.
10 уч. Я маю право на свободу совісті та релігії.
Дитина культурним життям має жити,
Свободою й честю своєю дорожити.
Віру свою зберігати.
право таке їй повинна держава надати.
11 уч. Жодна дитина не повинна бути  об’єктом насильницьких домагань
Дитина – маленьке створіння,
Йому слід любов дарувати,
А від цієї любові
вона не повинна страждати.
12 уч. Мене не можна залучати до бойових дій
Держава повинна вживати всіх можливих заходів, щоб діти не брали участі у військових діях. Жодна дитина віком до 18 років не повинна призиватися на службу до збройних сил. Держава повинна піклуватися про дітей, які постраждали від воєнних конфліктів.
Десь у світі свищуть кулі
І до школи не дійти…
ми повинні вберегти
Всіх дітей від бід війни.
  • Друзі мої!  Права дитини
Ми мусим вивчити сумлінно!
  • Щоб знати добре в наші дні:
Коли з тобою справедливо
Вчиняють, а коли і ні.


  • То ж прочитай, завчи напам′ять
Порадь і друзям прочитать.
  • Хай прочитають тато й мама –
Закони всім потрібно знать!


Хай завжди буде мир на землі
Хай щасливі будуть усі !
Звучить пісня Хай радіють усі
1.Синє небо, ясне сонце і земля на всіх одна 
І промінчик у віконце в кожну хату загляда. 
Підростаємо щасливі, в мирі, злагоді, добрі, 
Живемо на Україні, гарні доньки і сини. 
Приспів: 
Хай радіють усі і дорослі і малі, 
Буде мир на квітучій планеті. 
Сонце ясно горить і струмочок бринить, 
І всміхаються лагідно діти. 
2.Одна доля, одна мрія, Україна в нас одна, 
І горить вогонь у серці, покоління підроста. 
Зорі ясні нас вітають, неба чистого блакить, 
Свою рідну Батьківщину щиро будем ми любить. 



МАМИН ДЕНЬ

Ведуча
Сьогодні у цій залі свято
Ми дуже раді всіх вітати!
І сподіваємось, що кожен
Для себе щось узяти зможе.
Хтось настрій добрий запозичить,
Бо посмішка усім нам личить,
Хтось слову доброму зрадіє,
Бо про добро усі ми мрієм.
Та починати вже нам час,
Сюди ми запросили вас.
Аби всім разом у дружнім колі,
В домівці нашій - рідній школі -
Сердечно й щиро привітати
З сьогоднішнім маминим святом


Пісня «Мамин день»


Пісня лунає по всій Україні —
Матусине свято прийшло до нас нині.
Щиру подяку ми неньці складаєм,
Здоров'я і щастя рідненькій бажаєм!


2. Рідна мати, Мати Божа, Мати Батьківщина —
Три цілющих вічних слова —
Вся моя родина.


Ой маю я три матері, та всі три хороші –
Три матері, три квіточки, як три красні рожі.
Перша мати – Непорочна, як лілея біла,
Із Дитятком-Немовлятком, Пречистая Діва.


Тож перші слова нашої подяки линуть  до Небесної Матері – Марії Богородиці.


Я ще малий, та добре розумію,
Що в світі неможливо без добра.
Отож в Тобі я маю всю надію,
Моя небесна квітко запашна.
*  *  *
Маріє, наша зірко найясніша,
Ти ласки повна, мила і свята.
До Тебе кличу я твоя дитина,
Допоможи, о Мамо дорога.
*   *   *
Марію я буду любити,
Марія для нас є усе,
Марії я буду служити,
Марія – ім’я пресвяте.


У нас у городі зацвіли лелії –
Із них я найкращу зірву для Марії,
Бо вона, пречиста, повна благодати,
Матінка Ісуса, твоя й моя мати.


2 учень: О свята ненько, чиста леліє,
В тобі спасіння, наша надіє!
Охороняй нас від зла, маленьких,
Пригорни в ласці душі чистенькі.


О Мати Божа, Мати єдина,
І в тебе люба була дитина.
Ти свого сина ревно любила,
До свого серця щиро тулила.
Тобі, о Мати, найкраще знати,
Чим для дитини є рідна мати,
Чим для дитини серце матірне,
Добре, зичливе, щире та вірне.
Тому до тебе шлю мольби щирі:
Дай нашій мамі прожити в мирі,
Дай їй здоров'я, додай їй сили,
Щоб з нас потіхи й слави дожила.
=======================. .
О Мати Божа!Почуй дитину,
почуй, прийми молитву цю:
Пошануй в здоров’ї  й щасті
Рідну матінку мою!


Пісня Молитва за маму


Ой маю я три матері, та всі три хороші,
Три матері, як три квітки
Як три красні рожі.
Друга мати – це найкраща на світі країна,
Земля наша, наша славна, ненька Україна.


Перше наше слово з нами повсякчас,
Мати-Україно, ти одна у нас!
Ниви і діброви, і садів окрас —
Рідна Батьківщино,
Ти ж одна у нас!


Хай же мир і дружба поєднають всіх,
І дзвенить дитячий безтурботний сміх.
Нам зоріє доля світла і ясна.
Рідна Батьківщино,
Ти ж у нас одна!


Моя найкраща в світі сторона,
Чарівна, неповторна, Україно!
Для мене в цілім світі ти — одна
І рідна, й мила, дорога, єдина.


Ми всі малі пагінчики твої
Прийшли у світ, щоб в нім добро творити.
Хоч, може, й кращі є на цій землі краї,
Та нам судилось в Україні жити.


Ми — патріоти, дочки і сини,
Для твого блага все в житті здолаєм!
Бо ти найкращий, краю мій ясний,
Вітчизну й матір ми не вибираєм.


А просто любимо, бо ця земля свята,
Вона нас народила і зростила.
Вітчизною зовемо неспроста,
Бо нам вона дала і душу, й крила.


Українка я маленька, Україна – моя ненька.
В неї щира я дитина, добра, люба та єдина.
Вірна я дочка народу, бо з козацького я роду.
Щиро я свій рід кохаю, роду іншого не знаю.
Так я завжди буду жити, рідний край буду любити,
Українцям помагати, Україна – моя мати.


Я дитина українська,
Вкраїнського роду,
Українці — то є назва
Славного народу.
Україна — то край славний,
Аж по Чорне море,
Україна — то лан пишний,
І степи, і гори.
І як мені України
Щиро не кохати?
Мене ненька по-вкраїнськи
Вчила розмовляти.
І як мені України
Щиро не любити?
Мене вчили по-вкраїнськи
Господа молити.
За свій рідний край і нарід
Я Господа молю:
Зішли, Боже, Україні
І щастя, і долю!


Пісня Молитва за Україну


Ведуча: Ой маю я три матері,
Та всі три хороші, –
Три матері, як три квітки,
Як три красні рожі.
Третя мати – що ж про неї гарного сказати!
Це ласкава, й люба, мила, рідна , моя мати.


Якщо говорити між нами,
То все починається з мами.
І казочка перша у світі,
І сонячна подорож в літо.
Найперші легенькі сніжинки
І сяюче диво – ялинка.
Від мами – і літери, й слово,
І зроблена разом обнова.
Якщо говорити між нами,
То все починається з мами.


Найдобріша, найкраща матусю рідненька!
В цей день ми вклоняємось дуже низенько.
За сонечко ясне, за серце прекрасне, за те, що добром зігріваєте нас,
За те, що в щасливу і скрутну хвилину
Ми можемо всі прихилитись до вас.
Хай вас обминають невдачі та грози,
Нехай лиш від сміху з’являються сльози,
Міцного здоровя з роси і води, бадьорість та настрій хай будуть завжди.


Зі святом урочистим, рідна нене
До землі вклоняюся я Вам.
Я щасливий, що завжди у мене
Була поруч матінка моя.
Ніжно у колисці колисала,
Перший крок зробить допомогла,
Пестила, любила і навчала,
І все робила, як могла.
Я того добра не забуваю,
Шану і подяку віддаю,
Довгих літ життя я Вам бажаю
І схиляю голову свою.


Матінко моя,єдина,
Ти ж для мене цілий світ.
І хоч я мала дитина,
Хоч мені лиш кілька літ,
Та тебе матусю мила
Я кохаю над життя
І бажаю,
Будь щаслива
Наче квітка весняна.
Сценка.
Учениця. Артемку, що ти там шукаєш?
учень.
для матусі квітів весняних хочу нарвати.
дівчинка.
та де ж їх узяти?
(заходять весняні місяці).
хлопчик.
ой пішов я до березня
поміж березами.
- дай, березню, трохи квіток
на свято дня мами.
березень.
ще квіточки не зацвіли,
листочки маленькі.
земля встала, та не вбралась
ще на свято неньки.
хлопчик.
ой ти, квітню, ти так гарно
земельку вбираєш,
ти вже, мабуть, для матусі
гарні квіти маєш?
квітень.
Ой вбираю я земельку, вбираю, як вмію,
Але вбрати свято неньки,  здається,  не вспію.
хлопчик.
ой ти, травню, красний травню,
прибраний багато,
подаруй хоч одну днину
матусі на свято.
травень.
ой знав я, що колись буде
матусине свято.
тому кожну свою днину
вбрав гарно, багато.
учень.
хочу я всі квіти в букети зібрати,
що під небом цвітуть голубим.
рідна мамо, матусенько, мати,
до землі я вклоняюсь тобі!
учениця
Моя нене найдорожча,
Наймиліша в світі!
Прийми, нене, в своє свято
Від доні ти квіти.
ХЛОПЧИК:
Кожна квітка тобі скаже,
Як тебе кохаю,
Кожна шепче, чого щиро
Я тобі бажаю.
ДІВЧИНКА:
Кожна квітка тобі скаже,
Що моє серденько
Б'ється щирою любов'ю
Все для тебе, ненько.
ХЛОПЧИК:
Буду вчитись, підростати,
Виростать, мужніти.
Мамі буду дарувати
Я найкращі  квіти


Пісня Квіти для мами
( Діти дарують матусям квіти)


Спасибі, мамо, за усе на світі!
І за життя, і радощі мої.
За те, що сонце так яскраво світить
І так співають гарно солов’ї.


За все, що я люблю і відчуваю,
Чарівність світу бачу кожен раз,
Я так добра і так тепла бажаю
Тобі, матусю, в цей святковий час.
Спасибі, мамо, мамочко рідненька,
За ласку, щедрість, щирість, доброту.
Здорова будь і будь щаслива, ненько,
Спасибі, мамо, за любов святу.


Для почуттів найкращих на землі
  Створили люди сотні добрих слів
  Таких як щирість, ніжність, їх багато
  Це – милосердя, спокій, чистота.
  Це – вірність, співчуття і доброта,
  Любов, надійність – всіх і не назвати!
  Та і навіщо, коли є одне, що містить все це,
  Слово головне – МАМА


Кажуть, що на світі
Сонце найясніше,
Та всміхнеться мама -
I стає світліше.


А щоб матуся частіше посміхалася потрібно в усьому їй допомагати


Коли зроблено всі уроки,
то гуляти я не йду:
підмету у хаті, в сінях,
принесу теляті сіна.
Хай матуся відпочине,
Щоб не поралась сама,
Бо який же я мужчина,
Якщо помочі нема?


У матусі я слухняна,
Посуд мию, прибираю
І сестричку  доглядаю.
Що не скаже – все зроблю.
Дуже маму я люблю.


Добре вам говорити, а моєї мами немає вдома.
А де ж вона?
На  Місяці!
Не може бути, неправда!
Ні, правда, я сам чув, як вона казала татові, що їде на місяць!


Роздуми на тему: звідки я узявся
  • А мене в капусті знайшли.
  • А мене лелека приніс
  • А мене з інтернету скачали.
Запасливий
- Знову мокрі черевики?! –
Сварить Вову мати.
Ти, мабуть, в усіх калюжах
Встигнув побувати?
- Що ви, мамо, - каже Вова, -
Не хвилюйтесь дуже:
Ще й на завтра залишилось
Чотири калюжі!


Помічниця
Мати дочці:
— Чому ти так пізно повернулася додому?
— Я була в Марійки — допомагала їй робити уроки.
— Та вона ж відмінниця!
— Я допомагала Марійці робити мої уроки


Частiвки
 Ну, а зараз, любi гостi, ви послухайте про нас!
Ми — частiвочки веселi — заспiваємо для вас.


 Колектив наш чоловiчий готував частiвки сам,
Щоб всмiхнулося обличчя наших кращих в свiтi мам!


 А я мамi помагав і на кухнi прибирав,
Так я посуд перемив, що тарiлки перебив.


 Раз у рiк на свято мам я у руки вiник взяв.
Залишилося вiд нього три соломинки усього.
Ось почистити на свято думав сковороду я,
А тодi чотири днi мене мила вся сiм’я.
Я для мами теж трудився,
У тазок води налив.
Наш будильник запилився,
То я з милом його мив.


 В нас сьогоднi в мами свято, і на кухнi у нас тато.
Тато так обід варив, мало кухню не спалив.


 Ми салат святковий з братом готували мамi в свято:
Коли котик скуштував, цiлий день i нiч нянчав.
Наймилiшi, найдобрiшi, дуже любимо всiх вас.
А тепер ловiть скорiше поцiлуночки від нас!


Ведуча: Я впевнена, що всі ви допомагаєте мамам по господарству. Чи не так?
Про це нам розповість п’єса „ Пиріг із сюрпризом”.


Тато –  Діти, скоро буде свято, залишилося два дні.
Доня –  Треба маму здивувати!
Тато –  Доручіть сюрприз мені! Я спечу пиріг святковий
Син1-   Як тоді, на Новий рік?
Син2 – Торт у вигляді підкови?
Доня – Так тоді пекла пиріг наша мама...
Тато –  Ну то й що? Батько вам тоді на що?  Ми спечем пиріг не гірший
          Ще смачніший буде й більший!
Доня -  А ти знаєш як робити?
Син1 - Треба тісто замісити
Син2 - А що треба в тісто класти?
Син1  Ну, напевно, цукор, масло,
Борошно, мабуть, згодиться
Доня – Так, потрібна ще й кориця
Син2 – Яйця треба і ваніль
Тато –  І, здається, соду й сіль
Доня –  Ще й ізюму треба трішки
Син1 –  Не забудьте про горішки!
Тато –  За роботу, дітлахи, ось вам чисті фартухи!
( діти несуть пиріг – це коробка з крупою, прикрашена квітами із картону)
Доня – Мамо, ми тобі на свято торт спекли.
          Це ми самі! Я, Андрій, Сашко і тато –
          Це дарунок наш – тобі!
Мама – Ой, спасибі, мої любі
          Принеси,Андрійку , ніж.
          Доню, дай велике блюдо
Син1 - Мамо, ну давай же, ріж!
(Мама ріже торт)
Мама – Щось не ріжеться, не знаю
          Тут, здається, щось стирчить...
Тато –  Це ж мій ключ, а я шукаю!
          А він капосний мовчить.
Мама - Тут і ще якась „начинка”
Доня – О, та це ж мій олівець!
Син1 – Ну й роззява ти,Іринко!
Мама - Тут ще й синій гребінець!
Син1 - Може там іще щось є?
Мама - Є, ось маєш...
Син2 - Це моє! (Бере іграшку)
Мама - І, нарешті, папірець...
Син1 - Я пропав, це все, кінець!
         Це, мабуть, щоденник мій
Доня - Ну й роззява ти,Андрій!
(Всі стають навколо пирога і дивляться розгублено)
Син2 - Всі труди пропали наші
Доня – Схожий наш пиріг на кашу
Син1 - Мамо, вибач, ми хотіли піднести сюрприз тобі
Мама - Це вдалось вам, мийте руки,
          Вас чекає мій обід!


(По черзі)
Хто завжди нам допоможе?
Хто все вміє і все може?
Хто все зробить як годиться?
Хто ця мудра чарівниця?
В цілім світі найдобріша, найдорожча, наймиліша
Лагідна і ніжна сама?
Всі – Ну звичайно – наша мама!


1 - У моєї мами – руки золоті,
    Очі карі, вії – довгі і густі
2 - А моя матуся – схожа на веселку,
    Бо така чудова і така весела
3 - А моя – як ніжний лісовий дзвіночок,
    Ніжні в неї руки, ніжний голосочок
4 - А моя матуся гарна, як калинка
    В неї – чорні брови, губки, як малинка.
5 - Моя мамочка привітна, гарна, ніжна, як весна
    І ласкава і тендітна, ніби пролісок вона
6 - Ваші мами гарні, -- з вами згоден я.
    Та найкраща мама все ж таки – моя!
Всі - І моя красуня!
Ніде правди діти, мабуть тут зібрались всі красуні світу!
7 - Кожен любить свою маму бо вона найкраща сама
    Найдорожча нам людина – люба мамочка єдина!
    І тому ми вам бажаєм, щоб як квіти ви цвіли,
    Щоб завжди здорові, гарні і щасливі ви були!
Пісня «У моєї мами»
23. Маму дуже я люблю
Їй палкий привіт я шлю,
Та не тільки їй одній,
А й бабусенці своїй..


Бабусю моя дорогенька,
Матуся моєї мами,
Присядь до мене близенько -
Я ніжно отак пригорнуся.
Накину тобі я на плечі
Хустину тепленьку пухову.
Як гарно з тобою малечі!
Бабусю, завжди будь здорова


20. Моя бабуся люба, гарна й мила.
Вона найкраща від усіх людей.
І хоч вона вже трохи посивіла
Але так щиро любить нас, дітей.


24. А як жили б ми без бабусі?
Сядь, я до тебе мерщій притулюся.
Любить бабусю вся наша сім я,
друзі великі – бабуся і я


25. Ясно сонце світить в небі,
веселить та гріє, -
В рідній хаті при бабусі
кожен з нас радіє.


26. І щасливий той живе,
В кого бабця люба є:
Той біди вже не зазнає,
бо бабусенька скрізь дбає.


27. Спасибі вам знову і знов
за вашу ласку і любов.
За те, що вдома повсякчас
Ви так турбуєтесь про нас.
28. А давайте заспіваєм
пісню про бабусю.
І бабусі, я це знаю, -
всі зрадіють дуже.


Пісня « Бабуся пташечка »


Спасибі матусі, спасибі бабусі,
За щедрість сердечну й турботу про нас
За руки ваші , що не знають спочину.
Й готові на поміч прийти повсякчас.


Де взяти слів, щоб вдячність передати, за все добро,
за ласку, за любов, за світ оцей, що нам подарували
і за тепло, що даруєте знов.
Бажаєм здоров’я багато – багато, хай щастя і мир залишаються в хаті,
хай горе обходить завжди стороною, а радість приходить і ллється рікою.
Ми дякуєм Богу, що ви у нас є, хай силу й здоровя Господь вам дає.


Учень.Кінчається свято,прощатись нам слід.
            Бажаєм вам радості,щастя й любові,
            Бажаєм,щоб завжди були ви здорові!
Щоб настрій завжди був  веселий,хороший,
            Щоб в кожній кишені водилися гроші.


Учень.Ми любим за все вас:за строгість,за ласку,
            Хай буде життя ваше світлим,як казка!


2. Хай злагода й мир будуть в вас на порі,
А лихо нехай обминає поріг!
Хай діти й онуки шанують завжди,
А доля вам щирі дарує плоди.


3. І то не біда - якщо сивина, -
Усмішки красу не затьмарить вона.
Бажаєм удачі, добра й тепла,
Незгоди людські хай не чинять вам зла.


4. І тільки все добре в житті, щоб велося,
Хай збудеться все, що іще не збулося !
Як сонце на небі щоденно сіяє,
Так щастя в житті вашім хай розцвітає !


5. Як вода джерельна будьте ви здорові,
Хай сміються очі, не хмуряться брови,
Хай живуть у серці почуття високі
Хай вам дарує доля
Всі: СТО ЩАСЛИВИХ РОКІВ


ПІСНЯ ЩАСТЯ І ДОБРА


.Неба вам, неба вам ясного.
Сонця вам, сонця золотого.
Злітної, злітної криниці.
Чистої, чистої водиці.
Щастя вам ,щастя і добра
бажаємо на довгії літа.2
2.Радості, радості й любові.
Щирості, щирості у слові.
Хай для вас розквітають квіти.
Люблять вас і шанують люди.


Інтелектуально- розважальна гра " Я люблю Україну"

 ( для учнів 4 класу)
презентація до гри



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

НЕЗАБУДЬКА ПАМ'ЯТІ

Квітка незабудька – не забудь про Голодомор в Україні Ми заохочуємо всіх  вшанувати пам'ять жертв Голодомору 32 – 33 років – геноцид українського народу – використовуючи квітку незабудьку. Квітка незабудька Квітка незабудька з паперу – значок пам'яті Голодомору Під час тематичного дня вшановування пам'яті жертв Голодомору 32 – 33 років змайструй з дітьми паперові незабудьки. Ми, вихователі та вчителі, які працюють за принципами « Лицем до дитини », пропонуємо, щоб кожна дитина змайстрували 4 – 5 паперових незабудьок. Кожен учень нехай: одну паперову незабудьку прикріпить собі, другу – понесе додому, третю – прикріпить на шкільне « Панно пам'яті про Голодомор », четверту та п'яту – подарує знайомим. Рекомендуємо квітки незабудьки майструвати з цупкого синього та жовтого паперів. Якщо нема цупкого, – будь який папір або тканина, інший природний чи синтетичний матеріал підійдуть для виготовлення незабудьки – пам'яті. Квітка незабудька – опис Н

Колядує вся родина, колядує за столом...

22 грудня  в стінах нашої школи відбулось свято Різдвяної коляди для учнів 1-2 класів. Дітки , разом з батьками, поринули у неймовірну атмосферу Різдва. На святі лунали колядки, діти смакували кутею, пампухами, узваром, фруктами, та іншими смаколиками. А також усі мали можливість поринути у добру казку  під назвою " Вечори на хуторі поблизу Диканьки", яку для малечі презентували учні 8-10 класів. Такі родинні свята об'єднують усю шкільну родину,несуть теплоту і доброту у наші серця, розпалюють віру людей у те ,що новонароджений Христос принесе мир в нашу країну, злагоду в родини, благословить нас усіх на щасливе майбуття.
- Що нині за днина , що нині за свято Що сюди зібралось так людей  багато? - Знаю, що за днина, знаю що за свято. То прийшли всі люди Бога прославляти, Про святого Миколая у цей день згадати. 17 грудня разом з своїми вихованцями( учнями 2-Б класу) ми підготували святкове дійство до Дня святого Миколая. Дітки у віршах, піснях, сценках, танцювальних номерах славили святого Миколая Чудотворця ( і з нетерпінням чекали найчарівнвішої ночі здійснення їх мрій)