Перейти до основного вмісту

" Вузлики на пам'ять"
























ЯК ВИКОНУВАТИ ЗВУКОВИЙ АНАЛІЗ СЛОВА
ДОВІДКОВИЙ МАТЕРІАЛ
  Для розмови ми використовуємо слова, які складаються зі звуків. Звуки бувають голосні та приголосні. Слова поділені на склади. У слові стільки складів, скільки у ньому голосних звуків.
 Щоб визначити, скільки складів у слові, треба лікоть поставити на парту, а долоню, стиснуту в кулачок, піднести до підборіддя — скільки разів підборіддя натисне на кулачок при вимові слова — стільки й складів.
ЗВУКИ
голосні (звук не зустрічає перепони, його можна проспівати) позначаємо кружечком •
приголосні (звук зустрічає перепону) бувають:
твердими (позначаємо однією рискою )
м᾿якими (позначаємо двома рисками =)
дзвінкими (позначаємо над рисками)
глухими ( ∙ над рисками не ставимо)
Приголосні м'які, якщо після них ідуть Я, Ю, Є, І, Ь.
Приголосні тверді, коли вони стоять у кінці слова або після них ідуть А, О, У, И, Е, апостроф чи інші приголосні.
Винятки: Й — завжди м'який звук.
Ч, Ш — завжди тверді звуки.
ї — завжди позначає два звуки [Й+І].
Щ — завжди позначає два звуки [Ш+Ч].
М'який знак і апостроф не є звуками, вони лише
позначають м'якість або твердість попередніх приголосних.
ДЖ, ДЗ — ці сполучення зазвичай позначають один звук.
Я Ю Є на початку слова, після голосного звука, після апострофа позначають два звуки; в інших випадках — один.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

НЕЗАБУДЬКА ПАМ'ЯТІ

Квітка незабудька – не забудь про Голодомор в Україні Ми заохочуємо всіх  вшанувати пам'ять жертв Голодомору 32 – 33 років – геноцид українського народу – використовуючи квітку незабудьку. Квітка незабудька Квітка незабудька з паперу – значок пам'яті Голодомору Під час тематичного дня вшановування пам'яті жертв Голодомору 32 – 33 років змайструй з дітьми паперові незабудьки. Ми, вихователі та вчителі, які працюють за принципами « Лицем до дитини », пропонуємо, щоб кожна дитина змайстрували 4 – 5 паперових незабудьок. Кожен учень нехай: одну паперову незабудьку прикріпить собі, другу – понесе додому, третю – прикріпить на шкільне « Панно пам'яті про Голодомор », четверту та п'яту – подарує знайомим. Рекомендуємо квітки незабудьки майструвати з цупкого синього та жовтого паперів. Якщо нема цупкого, – будь який папір або тканина, інший природний чи синтетичний матеріал підійдуть для виготовлення незабудьки – пам'яті. Квітка незабудька – опис Н

Колядує вся родина, колядує за столом...

22 грудня  в стінах нашої школи відбулось свято Різдвяної коляди для учнів 1-2 класів. Дітки , разом з батьками, поринули у неймовірну атмосферу Різдва. На святі лунали колядки, діти смакували кутею, пампухами, узваром, фруктами, та іншими смаколиками. А також усі мали можливість поринути у добру казку  під назвою " Вечори на хуторі поблизу Диканьки", яку для малечі презентували учні 8-10 класів. Такі родинні свята об'єднують усю шкільну родину,несуть теплоту і доброту у наші серця, розпалюють віру людей у те ,що новонароджений Христос принесе мир в нашу країну, злагоду в родини, благословить нас усіх на щасливе майбуття.
- Що нині за днина , що нині за свято Що сюди зібралось так людей  багато? - Знаю, що за днина, знаю що за свято. То прийшли всі люди Бога прославляти, Про святого Миколая у цей день згадати. 17 грудня разом з своїми вихованцями( учнями 2-Б класу) ми підготували святкове дійство до Дня святого Миколая. Дітки у віршах, піснях, сценках, танцювальних номерах славили святого Миколая Чудотворця ( і з нетерпінням чекали найчарівнвішої ночі здійснення їх мрій)